KAA Gent wil meer en meer inzetten op digitale tools met bijhorende commerciële opportuniteiten.
Deze commerciële mogelijkheden zijn gericht op de Belgische Pro League, de bekercompetitie en de Play-Offs.
Dankzij het partnership van de Pro League met Nielsen en Relo Metrics kan er van elk digitaal commercieel product een rapportage gegeven worden.
REACH
- Tiktok: + 350.000 volgers
- Facebook: + 160.000 volgers
- Instagram: + 100.000 volgers
- Twitter: + 90.000
- Youtube: + 25.000
- LinkedIn: + 8.000
- E-mail marketing: + 95.000 mailadressen - 35% open rate - 5% CTR
- Website: 450.000 unieke bezoekers goed voor +3 miljoen page views
KEUZE UIT:
Content is King, zo beseffen wij ook bij KAA Gent. Mis deze trein dus niet en zorg voor een mooie digitale zichtbaarheid voor je bedrijf.
Bij de foto templates nemen we je logo mee op elke post van deze specifieke gebeurtenis.
De video’s zijn voorzien van voor- en achterbumper met uw logo verwerkt in een animatie.
Picture branding:
✓ Quote
✓ Persconferentie
✓ Line-up
✓ Fixtures
Video Branding:
✓ Persconferenties (pre & post)
✓ Eigen/wijze Recap
✓ Match highlights
Rapportage
Dankzij onze partner Relo Metrics kunnen we de ROI nauwgezet weergeven.
Bij een thuiswedstrijd naar keuze wordt onze Arena het uithangbord van uw bedrijf.
Als Game Day Partner wordt voor u een pakket op maat uitgewerkt. Dit kan volgende zaken omvatten:
✓ Sampling
✓ Fan activatie
✓ Rustactiviteit
✓ Bache middencirkel
✓ Opname op alle visibiliteitskanalen (LED scoreborden, intern TV-circuit, …)
✓ Pitch experience
✓ Tickets & hospitality
✓ Extra promomateriaal (vb: inflatables, beachvlaggen)
Daarnaast staat het commerciële team van KAA Gent uiteraard ook open voor elke vorm van creatieve invulling van dit Partnership.
✓ Op maandelijkse basis worden de Player of The Month (POTM) en Goal Of The Month (GOTM) uitgereikt.
✓ Elke wedstrijd wordt een Man Of The Match (MOTM) gekozen.
✓ Stemmen via de KAA Gent app.
✓ De kanshebbers worden bekendgemaakt aan de hand van een visual met logovermelding.
✓ De video’s zelf zijn voorzien van voor- en achterbumper met uw logo.
Uw bedrijfsvideo door ons laten shooten, regisseren en achteraf laten bewerken. Met onze spelers als acteurs? Het kan allemaal!
Basispakket:
✓ 1/2 dag shoot
✓ 1 of 2 dagen post-productie
✓ 2 spelers
✓ 3 man crew (camera - regisseur - klank)
E-mail blijft een uitstekend medium om op een persoonlijke manier een doelgroep aan te spreken.
Als bedrijf kun je gebruik maken van de KAA Gent database om een leuke winactie of sweepstake op te zetten. Via een dubbele opt-in kunnen de leads die hieruit voortkomen verzameld worden.
Contacteer ons, en we bekijken samen een ideale strategische samenwerking.
Naast de reguliere competitie treedt KAA Gent ook aan in de ePro League - de online variant van het voetbal. Zo heeft iedere Belgische club in de hoogste voetbalklasse een à twee esporters. Die esporters spelen tegen
elkaar en op het einde van het seizoen wint één ploeg de competitie.
Mogelijkheden als partner
De wedstrijden zijn te bekijken op het YouTube-kanaal van Eleven Sports. Via de website van Proximus ePro League blijf je op de hoogte over de competitie en het klassement.
✓ Shirt
✓ Branded content
✓ Activatie
De officiële podcast van KAA Gent, met Tom Vandenbulcke en gasten. Geen blad voor de mond, met grote en kleine verhalen over de Gantoise.
Enkele mooie namen uit de voetbalwereld, maar ook daarbuiten die intussen al achter de microfoon mochten plaatsnemen: Hein Vanhaezebrouck, Filip Joos, Edward Theuns, Jonas Heyerick, Sven Kums, Georges Leekens, Johan Heldenbergh,...