Beste supporters, sinds de start van de abonnementenverkoop werden zowel u als de club geconfronteerd met heel veel problemen in het ticketingsysteem. We kregen daardoor veelvuldig het verwijt niet-professioneel te werken. Niet onlogisch door de hoge verwachtingen die o.a. de kampioenstitel met zich meebrengen.
We kunnen gerust stellen dat we op een heel slecht moment werden geconfronteerd met één van de meest problematische abonnementen- en ticketverkopen in jaren.
HOE KOMT DAT?
De Pro League en de clubs kozen vorig seizoen een nieuwe ticketingprovider gezien het contract met de vorige provider afliep. Uit verschillende kandidaten werd Tickethour gekozen. Een firma met veel ervaring in zowel Europa (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Griekenland, Scandinavië), Azië (2015 European Games in Azerbeidjan) en het Midden-Oosten (2011 Asian Cup in Qatar). Om meerdere redenen werd voor Tickethour gekozen:
- Meest gebruiksvriendelijke systeem voor zowel klanten als clubs
- Beste functionaliteit
- Meest toekomstgericht
Het grootste probleem situeert zich echter bij de laattijdige switch van het oude naar het nieuwe ticketingsysteem. De uiteindelijke keuze uit de verschillende kandidaat-ticketingproviders werd immers zeer laattijdig genomen. De gevolgen voor KAA Gent waren drieledig:
- Een laattijdige oplevering van het ticketingsysteem.
- Een laattijdige training van het ticketingpersoneel en geen testperiode.
- Door twee voorgaande redenen: slechte afstemming van abo- en ticketprinters op nieuw systeem.
Bovenstaande redenen zorgden ervoor dat KAA Gent sinds de start van de abonnementenverkoop voortdurend achter de feiten heeft aangelopen. Bijkomend was er (dankzij de titel) een zeer grote belangstelling voor de abonnementenverkoop van het huidig seizoen. Al deze factoren hebben geleid tot een catastrofale situatie tijdens de verkoopperiode.
Enkele van de meest problematische gevolgen:
- Traag printen van de abonnementen (tot 3x trager dan voorheen)
- Printers die zeer regelmatig blokkeerden
- Een zeer problematische online verkoop die uiteindelijk uit noodzaak werd stopgezet.
Het verleden kunnen we echter niet veranderen. We wensen ons dan ook te excuseren voor de frustrerende periode die zowel u als de club achter de rug hebben. Maar we kijken uiteraard ook naar de toekomst.
Daarom werken KAA Gent, de Pro League en Tickethour op dit moment eensgezind samen om de resterende problemen zo snel mogelijk weg te werken. De moeilijke start niet te na gesproken, zijn alle partijen immers overtuigd van de grote meerwaarde van het systeem. We geloven dat dit in de toekomst ook zal blijken.
We wensen u bij deze alvast te bedanken voor uw begrip.