Jullie hebben er lang op moeten wachten en we begrijpen jullie ongeduld. De club wou echter niet over 1 nacht ijs gaan en heeft de compensatieregeling volledig gebaseerd op de supportersenquête (opgesteld door Armada Ganda en Supportersfederatie, en ingevuld door meer dan 3.400 abonnees op een totaal van 12.500 abonnees) waaruit blijkt dat de meningen en de wensen van de supporters erg verschillend zijn.
We sommen de volgorde van voorkeur even op:
- Het grootste gedeelte wil een verrekening op een volgend abonnement (competitie, play offs, Europese campagne…);
- Daarna kiest men bij voorkeur voor een gedeeltelijke terugbetaling;
- Een deel verkiest een tegoedbon voor de horeca in het stadion;
- Een deel kiest voor een tegoedbon voor de fanshop;
- De kleinste groep wenst geen compensatie.
Daarom stelt KAA Gent, na overleg met de vertegenwoordigers van de Supportersfederatie en Armada Ganda, een mix voor waar iedere supporter zich hopelijk in kan terugvinden en men uiteindelijk voor 90% gecompenseerd zal worden. We hebben voor elke abonnementsprijs een berekening per wedstrijd gemaakt waarbij we de totaalprijs delen door 15 (de abonnementsprijs werd berekend op basis van een format met 16 ploegen = 15 thuiswedstrijden). Per gemiste wedstrijd komen we zo op een compensatiebedrag dat we opsplitsen in 5 delen op basis van de preferenties die blijken uit de enquête. We komen tot de volgende percentages:
- 30% van de compensatie wordt “geparkeerd” en overgedragen naar bijvoorbeeld een play off abonnement of een seizoensabonnement 2021-2022.
- 25% wordt terugbetaald.
- 20% wordt omgezet in een horeca tegoed.
- 15% wordt omgezet in een fanshop tegoed.
- 10% wordt geschonken aan en gelijkmatig verdeeld onder:
- het Buffalo Talent Center (KAA Gent Jeugd)
- de KAA Gent Ladies
- de KAA Gent Foundation met onder andere het Elk Talent Telt project
- de erkende sfeergroepen
De terugbetaling van het cashgedeelte (25%) zal in twee schijven gebeuren: een eerste gedeelte in de loop van de maand januari 2021 en een tweede gedeelte in de loop van de maand mei 2021. Het tegoed voor horeca en Fanshop zal automatisch op jouw abonnement gestort worden in januari en mei. De compensatietabel vindt u hieronder.
COMPENSATIETABEL
Om je een duidelijk idee te geven, vind je hieronder een tabel waarin de abonnementsprijzen en compensaties per wedstrijd verrekend zijn. Het gaat om compensatie per gemiste wedstrijd* omwille van COVID-maatregelen.
We hopen dat deze regeling onze supporters tevreden kan stellen en we duimen voor een snelle terugkeer naar “het normale”.
Voorbeeld
Om te berekenen wat u recupereert per gemiste wedstrijd*, geven we hieronder een voorbeeld van een volwassen supporter (16+) met een abonnement in tribune 2 (vakken 221-229) van 225 euro.
In kolom A zoekt u uw abonnementsprijs op (hier 225 euro). Op deze lijn ziet u vervolgens in de andere kolommen de voor u relevante bedragen. In kolom C ziet wat u welk bedrag u per gemiste wedstrijd recupereert (hier 13,5 euro).
In kolommen D tot G ziet u volgende bedragen:
- kolom D: het bedrag dat wordt overgedragen naar uw abonnement volgend seizoen (hier 4,5 euro),
- kolom E: het bedrag dat u krijgt teruggestort (hier 3,75 euro),
- kolom F: het bedrag dat u terugkrijgt als horecategoed (hier 3 euro)
- kolom G: het bedrag dat u terugkrijgt als fanshoptegoed (hier 2,25 euro).
In kolom H staat het bedrag waarmee u bijdraagt aan de werking van de KAA Gent Jeugd, de KAA Gent Ladies, De KAA Gent Foundation en de sfeergroepen, dit is 10% van het gerecupeerde bedrag per wedstrijd (hier, 1,5 euro). Deze 1,5 euro wordt gedeeld door 4 en elke groep ontvangt dus 0,375 euro.
Wanneer deze persoon dit seizoen 9 wedstrijden mist, dan kan hij via kolom C (recuperatie supporter) berekenen welk bedrag hij recupereert. In dit geval is dat 9 x 13,5 euro = 121,5 euro.
Wie alle exacte bedragen wil berekenen, herhaalt dus gewoon die vermenigvuldiging per kolom (dus 9x bedrag kolom D, 9x bedrag kolom E, 9x bedrag kolom F, etc.)
* een gemiste wedstrijd is een wedstrijd waar u niet voor werd uitgenodigd. Indien u werd uitgenodigd voor een wedstrijd, maar u niet kon komen, geldt dit niet als een gemiste wedstrijd.
Rekeningnummer toevoegen
Het is belangrijk dat de supporters hun rekeningnummer bezorgen indien dat nog niet gekend is bij de club. Alleen zo kunnen we het juiste bedrag terugbetalen. Je kan jouw IBAN ingeven in de online ticketingshop onder 'Account' (zoals op de afbeelding) via onderstaande button.
- U gaat naar de online ticketingpagina en logt in. (Maak zeker geen nieuw account aan via 'Registreren'!)
- Daarna gaat u naar 'account'
- Op de accountpagina vult u bij het voorlaatste vakje rechts ("IBAN") uw rekeningnummer in. vb: IBAN: BEXX XXXX XXXX XXXX
- Vergeet niet op 'save' te drukken!