Always Keep Control: KAA Gent met aangepaste shirts tegen Charleroi

Always Keep Control: KAA Gent met aangepaste shirts tegen Charleroi

Op initiatief van onze Partner Napoleon Sports & Casino spelen we zaterdagavond met aangepaste shirts. Het logo van Napoleon maakt plaats voor de boodschap “Always Keep Control”. Vanaf de volgende thuiswedstrijd prijkt die boodschap ook in ons stadion op de LED-boarding.  

>> Meer info


Het doel van Napoleon Sports & Casino is om het meest toonaangevende verantwoordelijke entertainment bedrijf in België te worden. Om dit te realiseren houden ze zich niet alleen aan alle wetgeving en regulering, maar nemen ze vanuit hun responsible marketingstrategie ook eigen initiatieven om spelers te informeren en te sensibiliseren. Verantwoord spelen en spelersbescherming vormt de kern van de entertainmentindustrie en maken deel uit van hun DNA.   

Maar verantwoord spelen blijft wel steeds een gedeelde verantwoordelijkheid. Naast het gebruik van state-of-the-art technologieën om risicovol gedrag op te speuren en te voorkomen, blijf je steeds afhankelijk van de speler zelf. Om spelers te gaan sensibiliseren over deze verantwoordelijkheid, besliste Napoleon als hoofdpartner en shirtsponsor van KAA Gent, Cercle Brugge en SV Zulte Waregem om tijdens speeldag 23 van de Belgische Jupiler Pro League geen logo van Napoleon zichtbaar te tonen op de shirts, maar wel de boodschap “Always Keep Control”. Diezelfde boodschap prijkt vanaf die speeldag ook op de LED-boarding van de drie clubs in kwestie bij elke thuismatch.  

Op die manier hoopt Napoleon niet alleen te sensibiliseren en de aandacht te vestigen op het belang van veilig en gecontroleerd spelen, maar ook om in alle transparantie een constructief debat op gang te trekken over de risico’s van online en offline kansspelen. 

“Via onze partnerships in het Belgisch voetbal bereiken we een zeer groot publiek. Voor ons is het dan ook uitermate belangrijk dat onze partners dezelfde waarden uitdragen als ons bedrijf. De drie voetbalteams waarmee we samenwerken doen dit als geen ander: ze hebben alle drie een ontembare passie om te winnen, maar ze doen dit wel steeds op een gecontroleerde en verantwoorde manier. Bovendien gaan ze regelmatig in dialoog met hun supporters en de lokale gemeenschap waarin ze zich bevinden. Het feit dat ze alle drie hun schouders mee zetten onder dit initiatief toont aan dat ze de maatschappelijke dialoog niet schuwen. Ik ben dan ook enorm blij dat we met hen kunnen samenwerken om gevoelige thema’s zoals risicovol spelgedrag en verslaving bespreekbaar te maken bij het grote publiek.” 

 

Tim De Borle, CEO Napoleon Sports & Casino