Nieuwe rookzones: D & H

Nieuwe rookzones: D & H

Sinds 31 december 2024 werd de rookwet in België aangescherpt. De wet uit 2009 kreeg strengere regels voor roken op publiek toegankelijke buitenruimtes. Het bestaande rookverbod binnen blijft ongewijzigd.

Wat verandert er?

Voortaan geldt er een rookverbod op diverse buitenlocaties waar veel mensen samenkomen, zoals sportterreinen. Roken op die locaties mag buiten alleen nog in duidelijk afgebakende rookzones.

De Planet Groep arena voorzag al rookzones buiten aan gate E, D en H. Vanaf nu beperken we dat tot twee rookzones: bij gate D en gate H. Het goede nieuws? Supporters hoeven niet meer uit te scannen om te roken en de zones zijn al open vanaf de stadionopening, niet pas vanaf de aftrap.

Waar mag je nog roken?

Er zijn twee rookzones buiten het stadion:

  • Aan Gate D
  • Aan Gate H

Deze zones liggen onder de luifel, op de wettelijk verplichte 10 meter afstand. Ze zijn duidelijk aangeduid, zowel op de locatie als op de supporterspromenade.

Belangrijk: Roken in de trappenhallen is verboden!

  • Makkelijk bereikbaar: Bij deze uitgangen worden corridors met werfhekken geplaatst, zodat je eenvoudig de rookzones bereikt. Vanuit de rookzone kun je via de corridor weer terug naar binnen.
     
  • Let op: Verlaat je het stadion via een andere weg? Dan kun je niet meer terug naar binnen.

Rolstoelgebruikers kunnen de rookzone bij gate D bereiken via de lift bij ingang D.

Waarom strengere maatregelen?

De federale regering heeft een duidelijke ambitie: tegen 2040 moet er een rookvrije generatie zijn. Dit betekent dat jongeren niet langer beginnen met roken of vapen. Door strengere regelgeving hoopt de overheid dit doel te bereiken.

Welke boetes riskeer je?

Wie zich niet aan het rookverbod houdt, kan een boete verwachten van minimaal 208 euro en maximaal 8.000 euro. Er zal actief op naleving worden gecontroleerd, onder meer door de politie.

Lees er meer over viahttps://www.kaagent.be/nl/stadion/rookvrij-stadion


#COBW

Faciliteiten voor supporters met een auditieve handicap

Bij de informatie die wordt weergegeven op de schermen in het stadion (zowel op de 2 grote schermen in de arena als op de 184 schermen in de supportersruimtes) wordt maximaal gebruik gemaakt van ‘visualisatie’ van de boodschap. Zo worden op voorhand opgenomen reportages ondertiteld. Allerlei sportieve informatie (ploegopstelling, doelpuntenmakers,…) wordt op de grote schermen ook tekstueel weergegeven. In geval van nood worden alle schermen in veiligheidsmodus geplaatst, waarbij elke veiligheidsboodschap ook visueel zal worden weergegeven.

In vakken 221-222 kunnen supporters met een auditieve handicap op eenvoudig verzoek gebruik maken van een oortje of een individuele halslus waardoor een oorapparaat met telefoonspoel (schakelaarpositie »T« of »MT«) het geluid van de stadionspeaker via radiotransmissie kan ontvangen. Dit systeem is bij de opstartfase beschikbaar voor zes supporters en wordt uitgebreid indien de vraag dit aanbod regelmatig zou overtreffen.

Aan de ticketbalie van de Planet Group arena wordt gebruik gemaakt van een Soundshuttle: het gesproken woord van de baliebediende wordt omgezet in inductieve signalen en naar een geïntegreerde ringlus gezonden. Hoorapparaten met telefoonspoel (schakelaarpositie »T« of »MT«) ontvangen deze lussignalen. Een dergelijke soundshuttle is er ook aan de drankstand ter hoogte van gate 21.

Faciliteiten voor supporters met een visuele handicap

Via geleidelijnen worden supporters van aan de straatkant en de bushaltes tot aan de gevel van het stadion gebracht. De trappenhallen naar de supporterspromenade zijn voorzien van noppentegels: waarschuwingstegels die bijdragen aan de mobiliteit van mensen met visuele beperking. Ook in de tribunes, met name in de hoekvakken 221-222, 228-229, 421-422 en 428-428 zijn als valpreventie de neerwaartse trappen op niveau +2 gemerkt met noppentegels. Bij alle trappen in het stadion zijn de neuzen van de eerste en laatste trede contrasterend ingekleurd.

In vak 222 is een blindentribune ingericht verzorgd door Intro vzw. KAA Gent supporters met een visuele handicap kunnen er de wedstrijden met beschrijvend commentaar volgen via een hoofdtelefoon. De verslaggevers werken in duo en zitten op de perstribune waar ze over een commentaarpositie met zender beschikken. Er zijn in het seizoen 2015-16 15 plaatsen (met begeleider) beschikbaar.

De blindentribune is een initiatief van de communitywerking van KAA Gent in nauwe samenwerking met INTER.

In elk van de hoeken van het stadion (221-222, 227-228, 427-428 en 421-422) zijn er plaatsen voor supporters met een rolstoel ingericht, waarbij achter elke supporter met een rolstoel minstens één begeleider kan plaatsnemen op een verhoogde stoel.

Op niveau +2 zijn er tussen de andere supporters 40 plaatsen (30 voor KAA Gentsupporters, 10 voor bezoekende supporters) op 8 meter boven het speelveld waardoor een optimale zichtbaarheid op het veld gegarandeerd is. Bij 16 van de 40 rolstoelplaatsen kunnen twee personen plaatsnemen, waarvan één het statuut van begeleider kan genieten.

Op niveau +3 bevinden zich 12 indoor rolstoelplaatsen: 6 plaatsen in vak RS 232 (tribune 2) en 6 plaatsen in vak RS 438 (tribune 4).

Er zijn rond het stadion 80 parkeerplaatsen voorbehouden voor KAA Gent supporters met een handicap die in het bezit zijn van een blauwe kaart. Op parking A kunnen supporters van Tribune 1 terecht (8 plaatsen). Supporters met handicap met een abonnement op Tribune 2, 3 en 4 parkeren op de parking onder Brico (50 plaatsen) of op de parking boven Brico (22 plaatsen). Deze laatste parkings zijn enkel bereikbaar via het rondpunt voor het stadion en via de Sluisweg.

De houder van de kaart moet aanwezig zijn in de wagen bij het parkeren van de wagen. Deze plaatsen kunnen niet vooraf gereserveerd worden. Bezoekende supporters met een handicap kunnen – met een blauwe kaart – plaats nemen op de busparking van de bezoekers (te bereiken via Akkerhage).

Supporters die met een minder mobielen taxidienst komen, kunnen gebruik maken van een drop & go zone die gelegen voor de Planet Group arena (Ottergemsesteenweg Zuid) of via Parking A (bereikbaar via het rondpunt).

Er zijn geen lockers voorzien in het stadion. Deze zijn wel beschikbaar in Zwartwit, vlakbij het stadion.

STADIONBEZOEKEN

De KAA Gent Foundation biedt de mogelijkheid aan supportersverenigingen, scholen, sociaal-culturele en sportieve organisaties om de Planet Group arena te bezoeken. Een rondleiding in dit kader duurt anderhalf uur. Tijdens de rondleiding krijgt de groep allerlei informatie over de sportieve, de commerciële en maatschappelijke werking van KAA Gent, het verhaal van de voetbalclub, de werking van de Planet Group arena en de organisatie van een voetbalwedstrijd in de Planet Group arena.

Community rondleidingen

In het kader van haar maatschappelijke en lokale opdracht, organiseert de KAA Gent Foundation ‘community rondleidingen’ aan niet-commerciële tarieven voor:

  • groepen die door het participatiedecreet aanzien worden als kansengroepen;
  • groepen met leerlingen uit basis- en secundair onderwijs;
  • door de Stad Gent erkende sportclubs en sociaal-culturele organisaties;
  • supportersclubs erkend door de Supportersfederatie KAA Gent
  • jeugdvoetbalclubs;
  • studentenverenigingen erkend door de UGent, Arteveldehogeschol of HOGent of studenten hoger onderwijs in het kader van hun lesopdracht;
  • diensten van de Stad Gent/OCMW Gent voor dienstgerelateerde activiteiten.

Op wedstrijddagen zijn stadionbezoeken niet mogelijk, aangezien alle voetbalgerelateerde ruimtes in de Ghelamco Arena op wedstrijddagen gebruikt worden bij de wedstrijdorganisatie.

Voor meer informatie en tarieven voor ‘community rondleidingen’ contacteert u minstens drie weken voor uw gepland bezoek contact@kaagentfoundation.be.

Commerciële rondleidingen

Bedrijven die een rondleiding wensen, wenden zich tot rondleiding@thearena.gent. Meer informatie rond rondleidingen is ook terug te vinden op www.thearena.gent.

KAA Gent en The Arena doen een beroep op de gidsenwerking van de KAA Gent Foundation. Deze vrijwilligers verzorgen de rondleidingen in de Planet Group arena en zijn de spil van de erfgoedwerking van KAA Gent.

RESTAURANT HORSEELE

Het restaurant is open van dinsdag tot en met zaterdag, behalve op wedstrijddagen (dan is het restaurant voorbehouden voor de Executive Club). Reserveren kan via de website www.restauranthorseele.be (of telefonisch via 09 330 23 20).

BUFFALO BISTRO
WEEKDAGEN

Je kan elke weekdag tussen 12u00 en 13u30 terecht in de Buffalo Bistro voor salades, koude of warme gerechten. De bistro zal gesloten zijn tijdens weekends (behalve op wedstrijddagen) en op feestdagen. De bistro - te vinden op de promenade in de hoek tussen Tribune 1 en Tribune 2 - is te bereiken via gate C. Dat is één van de twee ingangen voor de Planet Group-tribune (tribune 2). Via de trappen bij gate C kan men zo naar boven. Parkeren kan op parking A (de parking voor Tribune 1). Bekijk hier een plannetje.

Je kan in de Buffalo Bistro betalen met cash, bancontact of met het cashless systeem (dus met je abonnement of met een consumptiekaart).
Naast een assortiment warme en koude dranken, zullen ook volgende koude en warme gerechten te verkrijgen zijn (bekijk het menu). Alle menus zijn ook in kinderporties te verkrijgen. Voor vegetariërs is er ook een vegetarische schotel voorzien.

WEDSTRIJDDAGEN

Vanaf 15 augustus regeling zoals vanouds, zonder reservering.

Wil je voor aanvang van een thuismatch al genieten van een lekkere maaltijd in de Planet Group arena, dan kan je 2u30 voor de aftrap terecht in de Buffalo Bistro!

Om iedereen een goede service te kunnen bieden, adviseren wij om ofwel 2u30 ofwel 1u15 voor de aftrap in de Buffalo Bistro langs te komen. Wij zijn ervan overtuigd dat we op die manier zowel de kwaliteit als de service kunnen waarborgen. Bovendien heeft iedereen zo de nodige tijd om van zijn maaltijd te genieten én vermijden we dat mensen lang moeten wachten om plaats te kunnen nemen in de Bistro.

BUFFALO SANDWICH CLUB

In de centrale inkomhal van de Ghelamco Arena kan je in de Buffalo Sandwich Club genieten van een lekkere lunch. Je kan er naast een heel assortiment belegde broodjes en ontbijtkoeken ook hartige snacks als worstenbroodjes, panini's en minipizza's verkrijgen. Ook donuts, muffins, brownies, rijsttaartjes en andere lekkernijen staan op de menukaart.

De Buffalo Sandwichbar is elke weekdag open van 11u30 tot 13u30.

Betalen doe je met kaart of met de cashless paymentkaart.

Het is verboden zakken of tassen (rugzak, handtas, ...) mee te nemen naar de wedstrijd. Supporters die toch een zak of tas meenemen, zullen we spijtig genoeg geen toegang kunnen geven tot het stadion. Er zijn in het stadion bovendien geen lockers om betreffende tassen of zakken op te bergen. Er is wel een versoepeling in die zin dat (hand)tassen tot A4-formaat worden toegelaten.
 

Paraplus zijn toegelaten zolang deze geen scherpe punt hebben.

 

 

Fietsen

In een straal van 5 km rond het stadion van KAA Gent wonen heel wat supporters. Via veilige fietswegen is het stadion voor fietsers vlot bereikbaar, zowel via de R4, de Sluisweg, de Tuibrug, de Ottergemsesteenweg Zuid als via de Hamerlandtragel. Op de website van KAA Gent staat een digitale applicatie  waarmee fietsers hun ideale route kunnen berekenen.

In de onmiddellijke omgeving van het stadion zijn er 3500 gratis fiets-staanplaatsen. U vindt ze zowel voor het stadion, boven op de Bricosite en op 500 meter voor het stadion op de Ottergemsesteenweg Zuid (vroegere villa dienst makten en foren). Gebruik deze plaatsen en maak uw fietsen niet vast aan hekken en paaltjes in en rond het stadion. Deze moeten voor de evacuatieveiligheid vrij blijven. Zie ook: info fietsen.

Tegen foutparkeerders op de fietspaden in de ruime omgeving van de Planet Group arena wordt steeds streng opgetreden.

VELO BUFFALO

Op Facebook werd een groep voor en door fietsende Buffalo’s opgericht‘Velo Buffalo’. Alle supporters die graag met de fiets naar het stadion willen komen, kunnen elkaar hier ontmoeten. Via ‘Velo Buffalo’ worden verschillende fietsroutes voorgesteld en inspirerende ideeën uitgewisseld.

BLUE BIKE (ST-PIETERSSTATION)

Aan het St-Pietersstation staan er 88 BLUE-BIKE fietsen beschikking. Deze kunnen voor een heel democratische prijs gehuurd worden om zo van aan het station tot aan de Planet Group arena te geraken. Zie www.blue-bike.be.

PARKINGS - JAARABONNEMENT

Door een samenwerking met bedrijven in een straal van 1,2 km rond het stadion worden 2365 gegarandeerde en bewaakte parkeerplaatsen aan particuliere abonneehouders aangeboden voor een heel seizoen. Om te vermijden dat bedrijven en/of VIPS deze parkeerplaatsen zouden gebruiken – voor hen is er een VIP-parking voorzien – vragen we deze plaatsen bij aankoop contant te betalen en is facturatie van deze betaling onmogelijk. Seizoensparkeerabonnementen zijn geldig voor ALLE officiële wedstrijden die in de KAA Gent Arena gespeeld worden (competitie-, beker- en Europese wedstrijden).

Particuliere abonneehouders die van deze plaatsen wensen gebruik te maken vragen we om ten laatste 1 uur voor de wedstrijd ter plaatse te zijn en minstens 3 personen per wagen te vervoeren.

Prijs seizoensparkingabonnement voor 1 seizoen:

  • op minder dan 550 m rond het stadion: tussen 250 en 300 euro
  • tussen 550 m en 800 m rond het stadion: 200 euro
  • tussen 800m en 1,2 km rond het stadion: 150 euro

Parkingkaarten zijn beschikbaar online of bij de dienst Ticketing in de KAA GENT Arena tijdens de openingsuren.

KOOP JE PARKINGABONNEMENT

DAGPARKINGS

Voor occasionele bezoekers zijn er de volgende mogelijkheden:

  • Parking F2: 15 €
  • Parking B: 42,35 €
  • Parking D: 42,35 €

Deze plaatsen kunnen online aangekocht worden via onze online ticketing dienst. Per beschikbare wedstrijd is er een parking button die je verwijst naar bovenstaande 3 parkingmogelijkheden. Deze parkingkaarten kunnen tijdens de openingsuren ook aangekocht worden aan de loketten bij de dienst Ticketing in de KAA GENT Arena.

KOOP JE DAGPARKING

VRIJ PARKEREN

Enkel op een grote afstand van het stadion zal het mogelijk zijn vrij te parkeren. Door de veiligheidsdiensten zal streng opgetreden worden tegen wie foutief, hinderlijk of asociaal parkeert. KAA Gent vraagt haar supporters uitdrukkelijk de woonwijken in de ruime omgeving te respecteren en er geen enkele vorm van overlast te veroorzaken.

Zoals de meesten onder ons, nemen ook de mensen die onze horecazaken uitbaten in de zomer een korte break. Zo zullen onze Buffalo Bistro, de Sandwich Club en ook Restaurant Horseele gedurende bepaalde periodes gesloten zijn tijdens de maand juli. Hieronder vindt u de sluitingsdagen van onze verschillende horecazaken:

  • Restaurant Horseele: gesloten van dinsdag 5/7 t.e.m. donderdag 28/7

  • Buffalo Bistro: gesloten van maandag 18/7 t.e.m. vrijdag 22/7

  • Sandwich Club: gesloten van maandag 25/7 t.e.m. vrijdag 5/08

Sommige parkings hebben camerabewaking maar sowieso worden alle parkings opgenomen in een mobiele bewakingsronde door bewakingsagenten.

Neen, de plaatsen zijn aan een kaart met specifieke barcode verbonden, die wordt steeds ingelezen. U kan uw plaats met om het even welk voertuig innemen, wel steeds een personenwagen of minibusje die op een normale parkeerplaats kan geparkeerd worden.

In de onmiddellijke omgeving van het stadion zijn alternatieven om de motorfietsen te plaatsen. Er zijn weliswaar geen voorbehouden, gemarkeerde plaatsen.

Brommers kunnen op de parking BRICO, naast de fietsen staan.

In de onmiddellijke omgeving van het stadion zijn er 3500 gratis en onbewaakte fiets-staanplaatsen. U vindt ze zowel voor het stadion, boven op de Bricosite en op 500 meter voor het stadion op de Ottergemsesteenweg Zuid (vroegere villa dienst makten en foren). Gebruik deze plaatsen en maak uw fietsen niet vast aan hekken en paaltjes in en rond het stadion. Deze moeten voor de evacuatieveiligheid vrij blijven. 

 

Sinds begin 2024 is er bij vervoersmaatschappij De Lijn een nieuw rittenschema van kracht, wat voor KAA Gent betekent dat het openbaar vervoer op wedstrijddagen niet meer toereikend is om met de bus naar het stadion te komen.

KAA Gent organiseert daarom zelf pendelbussen vanuit Gentbrugge en het knooppunt Gent-Zuid naar het stadion. In Gentbrugge bevindt de opstapplaats zich ter hoogte van de Land van Rodelaan 17, 9050 Gentbrugge. Je kunt je wagen parkeren op de Park & Ride-parking onder het viaduct van de E17 in Gentbrugge

 

Wie meer info wil over de exacte uurregeling, vervoersbewijzen en dergelijke kan hier alle info terugvinden; Pendelbussen | KAA Gent Website

Nee, op 25 mei 2021 keurde de algemene vergadering van de Pro League het voorstel goed om alle stadions van de Pro League clubs definitief algemeen rookvrij te maken. KAA Gent sloot zich sindsdien ook aan bij Generatie Rookvrij.

Als alternatief wordt tussen de totems D en E, langs de buitenwand van de Planet Group arena, een rookzone gecreëerd voor rokers. Deze zeer ruime rookzone is afgesloten en kan niet verlaten worden.

Belangrijk: Wie de afgebakende rookzone en dus de stadionomgeving verlaat, kan niet opnieuw binnen. Dat geldt ook wanneer men het stadion via andere totems verlaat.

Meer informatie kan u hier terugvinden.

Parking A, B, C & D gaan 2.5u voor aftrap open. 

Alle andere parkings gaan 2u voor aftrap open. 

De parkings sluiten 5u na aftrap.  Ook indien er verlengingen of penalty's zijn.

KAA Gent moet voldoen aan de nieuwe voetbalveiligheidswet “Be Safe” van juni 2023, die de verantwoordelijkheid voor stadionveiligheid bij de clubs legt. 


Clubs moeten voorkomen dat personen met een stadionverbod binnenkomen en ID-controles uitvoeren (naam en foto op ID vergelijken met ticket). KAA Gent verwacht lange wachttijden door deze controles. Daarom is KAA GENT pro-actief op zoek gegaan naar innovatieve technologieën die de lange wachtrijen kunnen helpen vermijden, maar toch 100% garanderen dat er geen persoonsverwisseling mogelijk is. De supportersbeleving staat altijd centraal in de beslissingen van KAA Gent. 

ZEKER NIET!
Het gebruik van de PALMKI FAST LANE is volledig vrijblijvend en vrijwillig.
Enkel na het geven van uw uitdrukkelijke toestemming, kunt u geregistreerd worden.
Niemand zal of kan u dit verplichten en de registratie kan ook niet zonder u gebeuren.
Het huidige toegangssysteem met ticket/abo zal behouden blijven en gelijktijdig functioneren.
Dus elke supporter kan op elk moment kiezen welke toegangssysteem hij/zij zal gebruiken.

JA. 
Wel volgens de geldende regelgeving en de interne club procedures. 
Indien u de PALMKI  FAST LANE gebruikt, kunt u nog steeds uw plaats voor een wedstrijd afstaan aan een andere persoon. Deze persoon zal dan het huidige toegangssysteem gebruiken. 

  • Het vernieuwende DNA van KAA Gent zorgt ervoor dat de club proactief handelt en niet wacht op externe verplichtingen.
  • KAA Gent zoekt zelf naar oplossingen om de impact voor de fanbeleving zo klein mogelijk te houden.
  • KAA Gent is de eerste club die een proefproject voor een FAST LANE opzet.
  • Fortuna Sittard gebruikt PALMKI al voor de beveiliging van kantoren en spelershome.
  • PALMKI wordt ook door bedrijven (zoals NIKE, HB Antwerp, LCL) en overheden (zoals het Europees Parlement) gebruikt voor verschillende toepassingen.

 

De duur van het proefproject is 18 maanden. 
Het proefproject loopt in samenwerking met UGent (faculteit Rechten en criminologie), HoWest, IMEC, MICT, ID Lab. 
Er wordt gestart met 1 testgroep van 40 personen (Young Business Club) en 1 tourniquet. 
Bij positieve feedback zal het proefproject worden uitgebreid naar andere supportersgroepen en meerdere tourniquets. 
Dit gebeurt steeds op vrijwillige basis.  Niemand wordt verplicht om deel te nemen.

Ja, ook als je toestemt om gebruik te maken van het nieuwe systeem kan dat nog altijd. De PALMKI FAST LANE via de handpalmscanner is volledig vrijwillig. 

Wanneer het project positief wordt beoordeeld door de club en de supporters, zal het nieuwe systeem definitief worden aangeboden aan supporters die vrijwillig willen deelnemen. 
Het huidige systeem blijft zeker behouden en zal parallel lopen aan de verschillende ingangen en tourniquets. 
Elke supporter behoudt de vrije keuze om het systeem van zijn/haar voorkeur te gebruiken. 
Het “oude” systeem en de PALMKI FAST LANE zullen naast elkaar blijven bestaan. 

Uw privacy en de GDPR wetgeving wordt 100% gerespecteerd.

Privacy:
Momenteel bezit KAA GENT reeds enkele persoonsgegevens van u zoals naam, adres, enz…
Deze zijn veilig opgeslagen binnen het bestaande IT-systeem van de club.

Voor het gebruik van PALMKI wordt er éénmalig, tijdens de registratie, een handpalmscan gemaakt, waarna een geëncrypteerde code (GEEN FOTO) wordt opgeslagen binnen het bestaande IT-systeem van de club. Uw gegevens blijven binnen KAA GENT, net zoals uw andere persoonlijke gegevens.

De gehashte code wordt zelfs niet aan uw naam gekoppeld. Er wordt gewerkt met een ‘token’ dit is een anoniem nummer.
Hierbij zijn 2 extra veiligheidsbarrières opgeworpen. Bij hacking van de code:
Is er geen koppeling met uw naam en andere persoonlijke gegevens.

Kan het aderpatroon in uw handpalm niet worden nagemaakt voor frauduleus gebruik. Bovendien is er bloeddoorstroming nodig in een levende hand.

Ja, u kunt op elk moment beslissen om te stoppen met het gebruik van de PALMKI FAST LANE en terug overschakelen naar het huidige ticketsysteem. 
U kunt ook uw handpalmcode uit de database laten verwijderen, waarna u alleen nog met uw ticket/abo toegang krijgt via de huidige scanners. 
Bij het intrekken van uw toestemming schakelt u eenvoudig terug naar het oude systeem en worden uw persoonsgegevens met betrekking tot PALMKI verwijderd. 

Hygiëne en gezondheid:

Dagelijks komen we in contact met diverse objecten die door anderen zijn aangeraakt, zoals geld, deurklinken en liftknoppen.
De PALMKI-module wordt, net als deze andere objecten, regelmatig schoongemaakt en ontsmet door de club.
Tijdens wedstrijddagen kun je mogelijk ook contact hebben met andere oppervlakken die door veel mensen zijn aangeraakt, zoals togen en trapleuningen.
Het is belangrijk om regelmatig je handen te wassen. Tijdens een pandemie zal de club ontsmettingsmiddel beschikbaar stellen.

Straling van infraroodlicht:

De straling van het infraroodlicht van de PALMKI-module is absoluut niet gevaarlijk; het is slechts een tiende van het vermogen dat gebruikt wordt door een commerciële tv-afstandsbediening.

KAA Gent is de verwerkingsverantwoordelijke voor jouw persoonsgegevens en werkt samen met de leverancier van de handpalmscanner.
We verwerken een scan van het unieke patroon van de aderen in jouw handpalm; deze scan wordt omgezet in een beveiligde computercode. Er wordt geen foto van jouw handpalm gemaakt.
Jouw persoonsgegevens worden enkel gebruikt om het systeem te laten werken en worden niet doorgegeven aan anderen die niet bij dit systeem betrokken zijn.

Jouw persoonsgegevens worden bewaard zolang je jouw toestemming niet intrekt. 
De gegevens worden beveiligd met een dubbele versleuteling, wat zorgt voor een hoge mate van veiligheid. 
De gegevens worden opgeslagen op de servers van KAA Gent in een beveiligde omgeving, net zoals andere persoonsgegevens die de club reeds bezit, zoals je naam en adres. 

Om gebruik te maken van dit nieuwe systeem vragen we jouw toestemming om jouw persoonsgegevens te verwerken en jouw uitdrukkelijke toestemming voor de verwerking van jouw handpalmscan. Je kunt jouw toestemming steeds weer intrekken door je te richten tot de contactpersoon van dit systeem (palmki@kaagent.be). 

Ja, we hebben nauw samengewerkt met experts om ervoor te zorgen dat het nieuwe systeem volledig in lijn is met de geldende wetgeving. 
Je hebt het recht om inzage, rectificatie, verwijdering of beperking van de verwerking van je persoonsgegevens te verzoeken. Je kunt deze rechten uitoefenen door contact op te nemen met de onderstaande contactpersoon (palmki@kaagent.be). 

PALMKI kan door elke persoon gebruikt worden. Voorafgaand aan de marktintroductie werden ca. 150.000 palmaderpatronen wereldwijd gescand. De scan werd uitgevoerd met behulp van mensen van verschillende leeftijdsgroepen, verschillende etnische achtergronden, verschillende geslachten en verschillende beroepen wereldwijd – zonder problemen.   

Ja, het aderpatroon van de handpalm is uniek voor ieder individu; zelfs eeneiige tweelingen hebben verschillende patronen. Dit is het resultaat van jarenlang medisch onderzoek. 
Het aderpatroon verandert niet in de loop van het leven. Het is vanaf de geboorte beschikbaar en blijft hetzelfde, alleen de grootte van de handpalm kan veranderen. Het algoritme houdt rekening met deze verandering, waardoor het inschrijvingsproces meestal maar één keer in het leven hoeft te worden uitgevoerd. 

Licht, oppervlakkig vuil of huidletsel, zoals krassen, hebben geen invloed op de authenticatieprestaties. Echter, de limiet van vervuiling of het letsel kan niet precies worden gespecifieerd, omdat er in dit geval te veel factoren een rol spelen.    

Nee – onder geen beding. Dit maakt PALMKI-technologie anders dan alle andere biometrische sensoren: het originele beeld van het gescande palmaderpatroon wordt gecodeerd terwijl het zich nog in de sensor bevindt. De sensor is een gesloten apparaat en alleen gecodeerde informatie kan worden overgedragen.  

 

In beide gevallen zeker niet!  

Ja, we vragen om je abonnement in kaartvorm of op de telefoon mee te brengen gedurende de volledige testperiode. Dit is voor het geval er technische problemen optreden, zodat je jouw zitplaatsen kunt aantonen of om eventuele cateringtegoeden te gebruiken.

 
Je abonnementsnummer is nodig omdat het toegang geeft tot je tribune en wordt 1 op 1 gekoppeld aan je handpalm. Hierdoor kun je kiezen tussen het gebruik van de Palmki of je abonnement, en kun je je abonnement dus ook nog steeds doorgeven aan vrienden. 

Het aantal deelnemers per ingang is afgestemd met de academische partners en is gerelateerd aan het aantal abonnees dat toegang krijgt via de verschillende ingangen. Dit verklaart waarom ingang H meer deelnemers heeft dan andere ingangen. 


We starten met ingang H om te testen of alles technisch goed functioneert onder niet-wedstrijdomstandigheden en om te leren van de eerste ervaringen. Hierdoor kunnen we snel bijsturen voor de andere ingangen. Alle feedback van eerste gebruikers is welkom, bij voorkeur via ons e-mailadres palmki@kaagent.be. 

We volgen hiermee een richtlijn van onze academische partners in dit project. Het verplicht KAA Gent en Palmki om iedereen goed te informeren, het geeft ook aan alle deelnemers het recht om op eender welk moment in het project te stoppen. 

Indien je vragen hebt over het nieuwe systeem, één van je rechten wenst uit te oefenen, of de informatie hierboven niet helemaal duidelijk was, dan kan je je richten tot de contactpersoon van dit systeem: palmki@kaagent.be